Програма соціально-економічного розвитку Краснопільської сільської ради на 2019-2020 роки
Програма соціально-економічного розвитку Краснопільської сільської ради на 2019-2020 роки
ПРОГРАМА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ КРАСНОПІЛЬСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ НА 2019-2020 РОКИ
Вступ
Програма (стратегія) економічного та соціального розвитку Краснопільської ОТГ на 2019-2020 роки (далі – Програма) розроблена сільською радою відповідно до вимог Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» з урахуванням пріоритетів загальнодержавної політики, інтересів територіальних громад, визначених потребами їх мешканців.
При її розроблені враховано головні стратегічні цілі, визначені у Державній стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року, затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 року № 385, та завдання Плану заходів на 2017-2018 роки з реалізації Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.10.2015 №821.
На підставі оцінки ресурсного потенціалу громади, тенденцій соціально – економічного розвитку у 2017-2018 роках, наявних проблем і можливих ризиків у Програмі визначено пріоритети, завдання економічної та соціальної політики на 2019-2020роки, інструменти їх реалізації.
Заходи Програми спрямовані на запобігання впливу на економіку громади негативних внутрішніх і зовнішніх чинників, забезпечення її конкурентоспроможності, підвищення рівня та стандартів життя жителів громади.
Фінансування заходів Програми передбачено за рахунок коштів сільського, обласного бюджетів, субвенцій з державного бюджету, інвесторів та власних коштів підприємств.
Враховуючи, що обмеженість бюджетних коштів не дозволяє в повній мірі вирішити ключові проблеми громади, Програма передбачає концентрацію ресурсів на реалізацію низки інфраструктурних проектів, вкрай необхідних для громади.
У процесі виконання Програма може уточнюватися. Зміни та доповнення до Програми затверджуються сесією Краснопільської сільської ради ОТГ.
Для оцінки якості та повноти реалізації програмних завдань і заходів здійснюватиметься щоквартальний моніторинг виконання Програми економічно-інвестиційним сектором сільської ради.
1. НАЯВНІ ПРОБЛЕМИ ГРОМАДИ
Аналіз щодо основних проблем в економічній, суспільній та екологічній сферах показав, що найбільш вагомими з них є такі:
- в економічній сфері:
- мала кількість підприємств та робочих місць;
- низька зацікавленість внутрішнього інвестора, відсутність дієвих механізмів стимулювання внутрішніх інвестицій на місцевому рівні;
- недостатнє фінансування бюджетних установ сільської ради;
- низькі зарплати та пенсії мешканців;
- відсутність інвестицій у розвиток соціальної сфери;
- недостатнє фінансування галузі освіти;
- високі ціни на товари і послуги;
- складний процес відведення та надання земельних ділянок інвесторам для здійснення господарської діяльності;
- наявність на території громади суб’єктів господарської діяльності, місцем реєстрації яких є інші адміністративно – територіальні одиниці, в той час, як сплата податків і зборів здійснюється по місцю їх фактичної реєстрації;
- обмеженість коштів сільського бюджету на будівництво, капітальний і поточний ремонт об’єктів гуманітарної сфери;
- наявність не легалізованої оплати праці;
- наявність тіньової економічної діяльності;
- недостатня кількість автотранспорту, комп’ютерної техніки, спеціалізованого транспорту ( швидкої допомоги, пожежної машини);
- в соціальнійсфері:
- необхідність виділення з місцевого бюджету коштів для перевезення пільгових категорій громадян;
- відсутність автотранспортного підприємства в громаді;
- відсутність доріг з твердим покриттям;
- відсутність достатньої кількості місць у дитячих садках;
- відсутність достатньої кількості спортивних майданчиків;
- низька забезпеченість спортивним інвентарем та сучасним обладнанням;
- необхідність залучення сільської молоді до занять спортом;
- низький рівень та обсяг зайнятості населення;
- необхідність вдосконалення надання адміністративних послуг населенню;
- підвищення рівня соціального захисту учасників АТО;
- необхідність вдосконалення системи надання соціальних послуг населенню;
- відсутність можливостей для організації змістовного дозвілля та відпочинку(в т.ч. молоді);
- недостатня кількість дитячих майданчиків, облаштованих паркових зон для відпочинку з дітьми ;
- низький рівень розвитку громадянського суспільства;
- збільшення кількості дітей з неблагополучних сімей;
- пасивність мешканців;
- низький рівень матеріально-технічної бази установ культури;
- потреба у капітальному ремонті значної кількості будівель закладів культури;
- відсутність потенційних інвесторів для розбудови та розвитку у сфері туризму громади;
- неналежна організація відпочинку та оздоровлення дітей і молоді;
- необхідність активації роботи з попередженням насильства в сім’ї, утвердження гендерної рівності в суспільстві;
- значна кількість сімей, що опинились у складних життєвих обставинах;
- проблеми з забезпеченням житлом та працевлаштуванням громадян, які прибули з зони АТО;
- поширення алкоголізму, наркоманії та інших соціально небезпечних чинників;
- відсутність на території ради соціального житла;
- брак коштів для інформування жителів громади через засоби масової інформації;
- необхідність проведення освітлення вулиць населених пунктів;
- необхідність реконструкції котелень та теплових мереж в соціальній сфері;
- в сільськогосподарській сфері:
- відсутність сільськогосподарських підприємств та робочих місць;
- відсутній розвиток інфраструктури аграрного сектору ;
- відсутність інвестицій у розвиток сільськогосподарської сфери;
- скорочення поголів’я великої рогатої худоби по всіх категоріях господарств;
- нестабільність цінової політики на аграрному ринку;
- зниження зацікавленості працездатного населення у працевлаштуванні в підприємствах агропромислового комплексу;
- повільне поліпшення соціально-побутової інфраструктури на селі;
- необхідність завершення інвентаризації земель населених пунктів та за їх межами;
- в екологічнійсфері:
- відсутність центральної каналізації або локальних очисних споруд;
- засміченість території та зростання стихійних сміттєзвалищ;
- забруднення води, відсутність центрального водопостачання у переважній більшості населених пунктів;
- відсутність засобів щодо своєчасного запобігання виникнення та ліквідування пожеж;
- необхідність ліквідації аварійно-небезпечних дерев на території ради;